Ha Ön cégvezető, bizonyára sokat foglalkoztatja a kérdés, hogy jövőre milyen beruházásokat, fejlesztéseket hajtson végre, milyen célok mellé milyen eszközöket rendeljen. Az év vége különösen alkalmas arra, hogy átgondolja a terveit és preferenciát: piaci részesedését szeretné-e növelni, versenytársait maga mögé utasítani; vagy a cég forgalmát, árbevételét javítani; esetleg pályázatot nyerni, közbeszerzésen indulni; szervezetet fejleszteni, a vállalati kultúrát átalakítani, a marketinget erősíteni, külföldi piacokra betörni – esetleg mindezt, sorban, egymást után.
Az ISO 9001 minőségirányítási rendszer bevezetése valamennyi célhoz jó beugró, lássunk, hogyan járulhat hozzá szervezete rövid- és hosszú távú sikereihez!
Tudjuk, hogy a cégét Ön rakta össze évek kőkemény munkájával és mindenki tudja a dolgát benne. De érdemes néha megállnia és feltennie a kérdést: a munkatársaink valóban elkötelezettek benne? A munkaszervezés megfelelő és nyomon követhető? Az ügyfeleink maximálisan elégedettek? A panaszkezelés semmi kívánnivalót nem hagy maga után? Keresik, szeretik a termékeinket, szolgáltatásainkat, és másoknak is ajánlják azokat? Hogyan tudnánk még jobban dolgozni, megbízható, kiszámítható, bizonyítható és állandó színvonalon teljesíteni?
Ezeknek a kérdéseknek az őszinte megválaszolásához időközönként jól jön egy külső nézőpont.
A minőségirányítás olyan szempontrendszert hoz a céges működésbe, ami újraértelmezi a hatékonyság fogalmát!
Ha a minőségirányítási rendszer kiépítését alapos helyzetfelmérés előzi meg, és az előkészítésre rászánjuk a szükséges időt és energiát, akkor
egy irányítási rendszerekben tapasztalt szakember irányítása mellett a folyamatok optimalizálhatók, a működés hatékonysága javul, a szervezeti dokumentáció átláthatóvá válik, a hatáskörök, felelősségek egyértelműen kirajzolódnak.
Kiderül majd, miért és hol képződik a gyártáskor selejt vagy a szolgáltatási folyamat melyik részébe csúszik a legtöbbször hiba.
Esetleg kiderül, hogy nem is vagyunk annyira vevőközpontúak, mint amennyire mondjuk, vagy olyan szervezettek, mint amilyennek gondoljuk magunkat. Vagy kibukik, hogy nem mérjük, amit lehetne, pedig amit nem mérünk, azon nem tudunk javítani sem.
A belső felülvizsgálat és a tanúsító audit nem csak azért hasznos, mert a végén megszerzett certifikáció ma már sok belföldi és nemzetközi pályázat esetében előfeltétel, de legalábbis előny, a közbeszerzéseken alapvető, a beszállítói pozícióharcoknál óriási fegyvertény, hanem kiegyensúlyozott, koordinált belső légkört teremt és költségkímélő, gazdaságos, üzembiztos működést, sőt a vezetési filozófiába épülve a folyamatos jobbítást helyezi a szervezeti erőfeszítések középpontjába.
Ez nem utolsósorban jól kommunikálható, bizalomépítő üzenet, de hatásos marketingeszköz is: ha jól csináljuk, egy egész megkülönböztetési stratégia építhető rá.