ISO 9001:2015 bevezetése

Miért érdemes az ISO 9001-et bevezetnie?

  • mert a beszállítói pozíciók elnyerésénél lépéselőnyt jelent konkurenciával szemben.
  • mert az ISO 9001 tanúsítvány előny vagy előírás a tendereken.
  • mert a pályázatok és közbeszerzések alapvető feltétele
  • mert kitűnő marketing eszköz

De ez még nem minden...

  • mert az ISO 9001 rendszerrel rendelkező cégek működése szabályozottabb, hatékonyságuk növekszik
  • mert felesleges papírmunkától mentes, pontos dokumentálást eredményez, azaz időt takarít meg
  • mert minőségirányítás révén a folyamatok átláthatóvá válnak
  • mert a beosztottak munkája nyomon követhető
  • mert az ISO 9001 jóvoltából a feladatokhoz kapcsolódó felelősségek egyértelműek
  • mert a folyamat személetű irányítás csökkenti a selejtet, a hibás szolgáltatás arányát, azaz gazdaságosabb működést eredményez.
  • mert az ISO 9001 nemzetközi szinten elfogadott, a tanúsított vállalat terméke, szolgáltatása minden piacon elismert.
  • a tanúsított cég értéke növekszik, emiatt a vevői bizalom megerősödik.
  • növeli vállalat vevőközpontúságát.

Ha szeretné, hogy cége is ilyen pozitív változásokon essen át, kérje ajánlatunkat ISO 9001 rendszer kiépítésére:

Hogyan történik az ISO 9001 bevezetése?

A minőségirányítási rendszer bevezetése lépésről lépésre

  1. HELYZETFELMÉRÉS A folyamat első lépése egy díjmentes helyzetfelmérés, amelyet követően ütemtervet határozunk meg, benne a pontos feladat meghatározásokkal, felelősökkel. A minőségirányítási rendszer kiépítésében érintett felsővezetők és munkatársak számára rövidoktatást tartunk, amellyel érthetőbbé válik, mit, miért teszünk majd.
  2. RENDSZERDOKUMENTÁCIÓ A minőségügyi rendszerdokumentáció kialakítása során megfogalmazzuk a szervezet minőségpolitikáját, melyben rögzítésre kerül a termékek, és/vagy szolgáltatások minőségével és a vevők megelégedettségével kapcsolatos elképzelés, célok. Elkészítjük a szervezeti ábrát.
    • FOLYAMATMEGHATÁROZÁS Folyamatok meghatározása a projekt egyik kulcs lépése, meghatározza a minőségirányítási rendszer felépítését.
    • KÉZIKÖNYV A dokumentációs rendszer részeként, a folyamatos konzultációk információja alapján elsőként a Minőségirányítási Kézikönyvet készítjük el.
    • ELJÁRÁSOK készítése. Az eljárások tartalmazzák a konkrét tevékenységek elvégzésének módját, (ki, mit, mikor és hogyan).
    • FORMANYOMTATVÁNYOK A formanyomtatványok készítésével, alkalmazásával, a rendszer működését igazoló feljegyzések keletkeznek.
    • Rendszerdokumentáció összeállítása A minőségirányítási rendszert bemutató és az azt szabályozó dokumentáció összeállítása, rendszerbe állításra.
  3. BELSŐ FELÜLVIZSGÁLAT Minőségirányítási rendszer belső felülvizsgálata. A tanúsítást megelőzően belső audit keretében mérjük fel a bevezetett minőségirányítási rendszer megfelelőségét, hatékonyságát, tanúsításra való felkészültséget.
  4. FELKÉSZÜLÉS A TANÚSÍTÓ AUDITRA
    Az ISO Navigátor Bt. a tanúsítási folyamatban díjmentesen vállalja:
    • a tanúsító szervezet kiválasztásában történő közreműködést,
    • a kiválasztott tanúsító szervezettel való kapcsolatfelvételt,
    • a tanúsítási eljárásban a koordinációt, részvételt a tanúsítás során.
  5. TANÚSÍTÓ AUDIT A tanúsító szerv független auditorai által végzett helyszíni szemle (tanúsító audit) során objektív bizonyítékokat keresnek a bevezetett minőségügyi rendszer működésére.

Mit érdemes még tudni az ISO 9001-ről?

A minőségirányítási rendszer (MIR) követelményeit az MSZ EN ISO 9001:2015 követelmény szabvány tartalmazza. A 9001 szabvány a minőségügyi rendszerre, annak dokumentálására, működtetésére vonatkozó követelményeket rögzíti. E szabvány alapján tanúsítható a rendszer.

Az ISO 9001-es minőségirányítási rendszer a gazdasági szféra minden területén a legszélesebb körben elterjedtebb szabvány. Manapság egyre nagyobb hangsúlyt kap a minőség. Ennek elsősorban a piaci kereslet és kínálat folyamatos bővülése, a számtalan új, de azonos funkciójú termék és szolgáltatás megjelenése, a választás lehetősége az oka. A ISO 9001-es szabvány egy szervezet azon folyamatait szabályozza, melyeket célszerű felügyelet alatt tartanunk, hogy mindig a legmagasabb nívón szolgáltassunk leendő és meglévő vevőinknek.

KAPCSOLAT